Swift.nl /

FAQ

Over ons
Over Swift VerzekeringsApp
Nieuwe verzekering
Lopende verzekering
Schade
Over verzekeringen
Account gegevens
Overige

Over ons

Welkom

Wat is Swift.Online?

Swift is een mobile-only verzekeringsplatform. Voor het eerst kun je al je verzekeringszaken mobiel regelen. Zonder gedoe. Zonder alle (verborgen) kosten die je elders kwijt bent. Eerlijk, gemakkelijk en volledig transparant.

Wat is de missie van Swift.Online?

Swift wil verzekeren op je smartphone mogelijk maken op de manier zoals je van al je andere handige apps gewend bent. En tegelijk verzekeren ontdoen van alle onnodige en vaak verborgen kosten. En dat kan door verzekeren steeds eenvoudiger te maken.

Waarom bestaat Swift.Online?

Swift is een jonge, dynamische start-up ontstaan uit een zeer sterke tech development omgeving. Wij vinden dat verzekeren anders kan. Wij zijn een gedreven club van mensen die vinden dat verzekeren makkelijker, goedkoper en digitaler moet. Veel meer voor veel minder. Doe je mee?

Waar verdienen wij aan?

Je kunt kosteloos berekeningen en vergelijkingen maken van verzekeringen. Als je een verzekering afsluit dan ontvangen we een doorlopende vergoeding van de verzekeraar betaald uit de ontvangen premie.

Onze partners

Met wie werkt Swift.Online samen?

Bij Swift.Online werken we samen met onze partner RISK Verzekeringen. Door expertise te bundelen bieden we dienstverlening waar je blij van wordt, want samen zijn we slimmer. RISK Verzekeringen doet de technische afwikkeling van acceptatie, klachten management en facturatie.

Over Swift.Online app

Algemeen

Wat kan ik met de Swift.Online app?

Met de Swift.Online app kun je eenvoudig verzekeringen vergelijken afsluiten en beheren. De app maakt het mogelijk om direct al je verzekeringsinformatie binnen handbereik te hebben. Via de app kun je ook schade melden en je polissen bekijken.

Hoe werkt de Swift.Online app?

Na het downloaden van de app wordt er van je verwacht dat je een account aanmaakt. Hiermee kun je voortaan inloggen om offertes op te vragen, polissen te vergelijken en verzekeringen af te sluiten. Daarnaast kun je je verzekeringsinformatie makkelijk in een oogopslag inzien.

Voor wie is de Swift.Online app bedoelt?

De app is bedoeld voor mensen die ook vinden dat verzekeren makkelijker, goedkoper en digitaler moet. Zonder gedoe. Zonder alle (verborgen) kosten die je elders kwijt bent. Op een eerlijke, gemakkelijke en volledig transparante manier verzekeringen vergelijken, afsluiten en verzekeringsinformatie inzien.

Wat voor verzekeringen kan ik afsluiten via de Swift.Online app?

Swift wil een mobiele totaaloplossing bieden voor voor alle particuliere schadeverzekeringen, daarom zullen we steeds meer verzekeringen toevoegen aan ons platform. Voor nu kun je bij ons terecht voor een voordelige inboedel en/of opstalverzekering van een groot aantal verzekeraars. Het aanbod zal in rap tempo aangevuld worden met alle overige persoonlijke schadeverzekeringen, zoals auto-, rechtsbijstand-, aansprakelijkheids-  en reisverzekeringen.

Wie is Julia?

Julia is onze digitale assistent die je ondersteunt bij het aanvragen van offertes. Zij biedt je een overzicht van de beste verzekeringsaanbiedingen. En in de toekomst kan je bij Julia terecht voor al je overige vragen.

Zo werkt het

Waar kan ik de Swift.Online app downloaden?

Je kunt de Swift.Online app downloaden via de Apple App Store of Google Play Store.

Hoe maak ik een account aan met de Swift.Online app?

Na het downloaden van de Swift.Online app via de Apple App Store of Google Play Store kun je een account aanmaken. Klik op de blauwe knop "Account aanmaken". Nu kun je je voor- en achternaam, geslacht, geboorte datum, email adres en gewenste wachtwoord opgeven. Wanneer je alles hebt ingevuld en je akkoord gaat met de algemene voorwaarden en het privacybeleid wordt er een account voor je aangemaakt waarmee je voortaan particuliere schadeverzekeringen kunt vergelijken en afsluiten. Daarnaast kun je met een druk op de knop je verzekeringsinformatie inzien en wanneer nodig je schade melden.

Hoe kan ik een verzekering afsluiten via de Swift.Online app?

Bij Swift gebeurt het allemaal via de app. Je vind de verzekering die het beste bij jou past met hulp van Julia, je digitale assistent. Ze zal je op basis van je antwoorden op een aantal vragen de beste verzekeringen voorstellen. Het is aan jouw om een keuze te maken. Kies een verzekeringsproduct, vul je bankgegevens in, en voila! Je bent nu verzekerd.

Betrouwbaar en Veilig

Met wie worden mijn persoonsgegevens gedeeld?

Het komt voor dat andere partijen je persoonsgegevens van ons ontvangen. Gegevens kunnen worden gedeeld met bijvoorbeeld assuradeuren, verzekeringsmaatschappijen en online opslagservices Maar dit gebeurt alleen als het voor het uitvoeren van de verzekering noodzakelijk is.

Nieuwe verzekering

Klant worden

Hoe kan ik een verzekering afsluiten?

Bij Swift gebeurt het allemaal via de app. Je vind de verzekering die het beste bij je past met hulp van Julia, je digitale assistent. Ze zal je op basis van je antwoorden op een aantal vragen de beste verzekeringen voorstellen. Het is aan jouw om een keuze te maken. Kies een verzekeringsproduct, vul je bankgegevens in, en voila! Je bent nu verzekerd.

Hoe kan ik overstappen naar Swift.Online?

Moet je oude verzekering nog opgezegd worden, maar heb je geen idee per wanner je weg kunt? Kies dan voor onze Overstaphulp. Over het algemeen hebben alle niet-levensverzekeringen een termijn van een jaar. Dus mocht je verzekering langer dan een jaar lopen dan kan deze eenvoudig worden stop gezet, en daar helpen wij je graag mee! Neem contact met ons op via support@swift.online. Laat ons weten wie je verzekeraar is, om welke verzekering het gaat, het polisnummer,  de gewenste opzegdatum en je contactgegevens (voor- en achternaam en je geboortedatum). Wij stellen een opzegbrief  voor je op waarmee je je huidige polis kan stopzetten. Het enige wat je hoeft te doen is de opzegbrief te tekenen en te versturen.

Kan de verzekering meteen ingaan?

Ja. Overigens kun je zelf instellen per wanneer je de verzekering in wilt laten gaan.

Waar kan ik een premieberekening doen?

In de app kun je door een gesprek aan te gaan met Julia, de digitale assistente, een premieberekening doen. Ze zal je op basis van je antwoorden op een aantal vragen de beste verzekeringen voorstellen. Het is aan jouw om een keuze te maken. Kies een verzekeringsproduct, vul je bankgegevens in, en voila! Je bent nu verzekerd.

Ik kan mijn huidige verzekering niet opzeggen, wat moet ik nu doen?

Als je nog vastzit aan een contracttermijn (bijvoorbeeld jaarcontract) kun je ervoor kiezen om de verzekering bij Swift.Online na afloop daarvan in te laten gaan.

Is de aanvraag van mijn verzekering wel gelukt?

Na het afsluiten van je verzekering krijg je van ons een welkomstmail met daarin je polisblad. Wanner je deze mail ontvangt betekent het dat je verzekeringsaanvraag is gelukt. Heb je geen welkomstmail ontvangen? Dan kan het zijn dat deze in je spambox is beland. Mocht je twijfelen, neem dan gerust contact met ons op via support@swift.online. Laat ons weten om welke verzekering het gaat en vermeld hierbij je contactgegevens (voor- en achternaam en je geboortedatum).

Hoe vraag ik een offerte aan?

Wanneer je inlogt in de app dan kun je op een eenvoudige wijze een offerte aanvragen. Eerst kies je voor de gewenste verzekering. Vervolgens ga je een gesprek aan met Julia, je digitale assistent. Ze zal je op basis van je antwoorden op een aantal vragen de beste verzekeringen voorstellen.

Premie betalen

Hoe betaal ik mijn premie?

Om betalingen zo optimaal mogelijk te verwerken maken we gebruik van een automatische incasso. Hiervoor is onze partner Risk Verzekeringen gemachticht om de premie van je rekening af te schrijven. Heel makkelijk, want zo kun je nooit vergeten om je premie te betalen.

Hoeveel premie betaal ik?

Je kunt de premie gemakkelijk en snel terugvinden in de app, onder de 'home' knop.  De premie staat ook op je polisblad en op de factuur die je van ons per mail hebt ontvangen.

Waarom is mijn contractduur 12 maanden?

Bij schadeverzekeringen is een looptijd van één jaar het uitgangspunt. Dit is opgenomen in een gedragscode van het Verbond van Verzekeraars.

Kan ik mijn premie per jaar betalen?

Het is (nog) niet mogelijk om je premie in één keer voor een heel jaar te betalen. De premie wordt aan het begin van elke maand automatisch afgeschreven van het door jou opgegeven rekening nummer. Je hoeft hier dus niets voor te doen.

Moet ik mijn premie zelf naar jullie overmaken?

Nee, dat is niet nodig, wij incasseren de premie.

Kan ik mijn premie een jaar of halfjaar vooruit betalen?

Het is (nog) niet mogelijk om je premie in één keer voor een heel of halfjaar te betalen. De premie wordt aan het begin van elke maand automatisch afgeschreven van het door jou opgegeven rekening nummer. Je hoeft hier dus niets voor te doen.

De automatische incasso is mislukt, wat moet ik doen?

Wanneer de incasso niet lukt, ontvangt je een e-mail met daarin een button waarmee je via iDeal de premiebetaling alsnog kan doen.

Waarom is de automatische incasso komen te vervallen?

Het kan zijn dat het ons diverse keren niet gelukt is om de premie automatisch te incasseren, in dat geval ontvang je van ons een e-mail met daarin een button waarmee je via iDeal de premiebetaling alsnog kan doen.

Ik heb mijn premie te laat betaald, wat moet ik doen?

Wanneer je de premie na de eerste herinnering (na 30 dagen) betaalt dan is er niks aan de hand en ben je alsnog verzekerd. Mocht je de premie na de tweede herinnering pas betalen dan  adviseren wij je om contact met ons op te nemen via support@swift.online om te controleren of je verzekering niet is komen te vervallen. Laat ons weten om welke verzekering het gaat en vermeld hierbij je contactgegevens (voor- en achternaam en je geboortedatum).

Heb ik nog dekking bij een betalingsachterstand?

Dat ligt eraan hoe groot de achterstand is. Geen paniek - als je alleen een herinnering hebt ontvangen ben je nog steeds verzekerd. Zorg er wel voor dat je zo snel mogelijk betaalt. Wanneer je een aanmaning hebt gekregen is de dekking wel komen te vervallen.

Swift.Online stuurt mij een herinnering maar de eerste nota heb ik nooit ontvangen?

Vervelend om te horen dat je onze eerste rekening niet gezien hebt, deze is per email verstuurd. Als je ervoor zorgt dat je binnen de termijn van de herinnering alsnog betaalt, ben je nog wel verzekerd.

Ik heb mijn premie te laat betaald, wanneer krijg ik een herinnering?

De eerste herinnering wordt na 30 dagen verstuurd.Na 14 dagen volgt een tweede herinnering. Als de tweede herinnering niet binnn 19 dagen is betaald dan wordt de incasso uit handen gegeven aan DAS Incasso.

Ik heb een eerste betalingsherinnering ontvangen van RISK, wat betekent dit?

Dit betekend dat het ons niet is gelukt om de premie automatisch te incasseren.De eerste  betalingsherinnering ontvang je na 30 dagen. In de herinnering staat een button waarmee je via iDeal de premiebetaling alsnog kan doen.

Waar kan ik zien wat mijn betalingsachterstand is?

De beste manier om de achterhalen of je premie betaald is, is je eigen afschriften nalopen. Je kunt  daarnaast ook contact met ons opnemen via support@swift.online. Wij kunnen dit voor je controleren. Laat ons weten om welke verzekering het gaat en vermeld hierbij je contactgegevens (voor- en achternaam en je geboortedatum).

Ben ik verzekerd als de eerste premie nog niet van mijn rekening is geincasseerd?

Vanaf de datum die jij hebt doorgegeven ben je verzekerd. Het moment van premie-incasso is afhankelijk van de datum van acceptatie. Ga er voor het gemak even uit dat dit maximaal 10 dagen is.

Op welke dag van de maand vindt de premie-incasso plaats?

De premie wordt altijd aan het begin van de maand van je rekening afgeschreven.

Is het mogelijk om een andere dag te kiezen voor het incasseren van mijn premie?

Nee helaas is dit niet mogelijk.

Is het mogelijk de premie maandelijks op een andere manier te betalen?

Om de premie te verwerken maken we gebruik van een automatische incasso.  Hiervoor machtigt je onze partner RISK om de premie van je rekening af te schrijven. Heel makkelijk, want zo kun je nooit vergeten om je premie te betalen! Is het niet meer mogelijk om de premie te betalen via de bankrekening die bij ons staat geregistreerd? Neem dan contact met ons op via support@swift.online om je bankgegevens aan te passen. Laat ons weten om welke verzekering het gaat en vermeld hierbij je contactgegevens (voor- en achternaam en je geboortedatum).

Met welk rekeningnummer is mijn automatisch incasso gekoppeld?

Risk Verzekeringen verzorgt de financiële administratie namens Swift.Online. Zij schrijven de premie dan ook van je rekening af via het bankrekeningnummer: NL36 RABO 0335 3361 67.

Wie verwerkt mijn betalingen?

Risk Verzekeringen verzorgt de financiële administratie namens Swift.Online en zal bij jouw de premies in rekening brengen.

Ik heb een nieuwe rekeningnummer. Hoe kan ik dit aanpassen?

Dit kunt je doen door een e-mail te sturen naar support@swift.online.  Vermeld hierbij je polisnummer, voor en achternaam en je geboorte datum.

Er is een ander premiebedrag geincasseerd dan wat ik heb berekend, hoe komt dat?

Voor je eerste afschrijvingsfactuur wordt er een hogere bedrag in rekening gebracht wegens de eenmalige poliskosten, dit zijn kosten voor de administratieve afhandeling van de aanvraag. Mocht het niet om je eerste afschrijvingsfactuur gaan, neem dan contact op met support@swift.online. Laat ons weten om welke verzekering het gaat en vermeld hierbij je contactgegevens (voor- en achternaam en je geboortedatum).

Waarom is de eerste afschrijvingfactuur zo hoog?

Voor de administratieve afhandeling van de aanvraag brengen wij eenmalig poliskosten in rekening.

Wat zijn poliskosten?

Poliskosten zijn administratieve kosten die bij jou in rekening worden gebracht. Dit zijn kosten die wij moeten maken voor het opmaken van de polis, financiële boekingen, enzovoorts.

Waar kan ik mijn factuur inzien?

Voor nu ontvang je de  facturen per mail.  Binnenkorvvt zal de facturen ook terug te vinden zijn in de Swift.Online app.

Voorwaarde

Waar kan ik de polis voorwaarden vinden?

De voorwaarden kun je vinden in de Swift.Online app. Via de home-functie kun je in één oogopslag zien wat onze voorwaarden zijn.

Paperless

Sturen jullie de factuur/voorwaarde ook  per post?

Bij Swift.Online gebeurt alles digitaal. De factuur/voorwaarde worden per mail naar je toegestuurd. Wij proberen papierloos te werken om zo ook bij te dragen aan een beter milieu.

Eigen risico

Hebben de vezekeringen van Swift.Online een eigen risico?

Dit is afhankelijk van de gekozen polis, als er een eigen risico is, dan staat dit vermeld op het polisblad. In de vergelijking wordt het eigen risico ook getoond.

Lopende verzekering

Verzekering verlengen

Ontvang ik bericht als mijn polis bijna verloopt?

Wij sturen je 1 maand voordat je polis verloopt een bericht. Dit is meestal in de vorm van een bericht in de Swift.Online App en een herinneringen via email zodat we zeker weten dat je op de hoogte bent.

Hoe kan ik mijn verzekering verlengen?

We sturen je 1 maand voordat je polis verloopt een e-mail. Als je hier niet op reageert wordt je verzekering automatisch verlengt met een jaar. Echter, na de verlenging kun je de verzekering altijd opzeggen met een opzegtermijn van een maand.

Verzekering aanpassen

Ik wil mijn dekking veranderen. Hoe doe ik dat?

Mocht je je polisdekking willen veranderen, neem dan contact op met ons via support@swift.online. Vermeld in je bericht de gewenste veranderingen aan de polisdekking, je polisnummer, voor en achternaam en je geboortedatum.

Meedere verzekeringen bij Swift.Online

Ik wil een andere verzekering afsluiten via Swift.Online. Hoe doe ik dat?

Je kunt een andere verzekering afsluiten via de App met de [+]button op het thuisscherm. Voorlopig kun je bij ons terecht voor een voordelige inboedel en/of opstalverzekering van een groot aantal verzekeraars. Het aanbod zal in rap tempo aangevuld worden met alle overige persoonlijke schadeverzekeringen, zoals auto-, rechtsbijstand-, aansprakelijkheids- en reisverzekeringen.

Verzekering opzeggen

Hoe kan ik mijn verzekering bij Swift.Online opzeggen? 

We zouden het erg jammer vinden als je bij ons weggaat, maar je bent natuurlijk vrij om op een eenvoudige manier je verzekering op te zeggen. Alle niet-levensverzekeringen hebben tegenwoordig een termijn van een jaar. Dat betekent dat als je de verzekering niet opzegt, deze automatisch met een jaar wordt verlengd. Na de verlenging kan je de verzekering altijd opzeggen met een opzegtermijn van een maand.
Om je polis op te zeggen kan je contact opnemen met ons via support@swift.online. Laat ons weten om welke verzekering het gaat, het polisnummer, de reden voor de opzegging, de gewenste opzegdatum en je contactgegevens (voor- en achternaam en je geboortedatum).

Kan ik mijn verzekering bij Swift.Online stop zetten?

Na een termijn van een jaar is het mogelijk om je verzekering stop te zetten. Hou wel rekening met een opzegtermijn van 1 maand. Om je polis op te zeggen kan je contact opnemen met ons via support@swift.online. Laat ons weten om welke verzekering het gaat, het polisnummer, de reden voor de opzegging, de gewenste opzegdatum en je contactgegevens (voor en achternaam en je geboorte datum).

Per wanneer kan ik mijn verzekering opzeggen?

Nadat een polis minimaal 1 jaar gelopen heeft is het mogelijk om je verzekering op te zeggen.

Bij overlijden: hoe kan ik de verzekering(en) per direct (laten) opzeggen?

In geval van overlijden van de verzekeringsnemer moet er een bericht worden gestuurd naar support@swift.online met de reden tot annuleren (overlijden), de verzekering, het polisnummer, voor- en achternaam,en geboortedatum. Vermeld svp ook wie de contactpersoon is.

Wil je gebruik maken van je bedenktermijn en je verzekering annuleren?

Dit kan binnen 14 dagen na het afsluiten van de verzekering. Mocht je de aanvraag willen annuleren, dan is er in die tussentijd geen dekking geweest.

Ik heb mijn verzekering beeindigd. Waarom moet ik nog premie betalen?

Wanneer je je polis opgezegd hebt, kan het zijn dat de lopende premie al aan de bank aangeboden is, wij zullen dat automatisch retourneren, je hoeft zelf geen actie te ondernemen.

Wanneer krijg ik een royementsbevestiging?

Bij de beëindiging van een polis sturen wij een royementsbevestiging. Dit kan zijn in verband met de verkoop van een auto, het oversluiten naar een andere verzekeraar of een wijziging van de gegevens waarna wij een nieuwe polis afsluiten.

Wat is een royementsbevestiging?

Een royementsbevestiging is het bewijs dat de polis beëindigd is. Deze wordt altijd afgegeven bij de beëindiging van een polis. Specifiek bij de beëindiging van een autoverzekering wordt het aantal schadevrije jaren vermeld in de royementsbevestiging.

Ik heb net een verzekering via Swift afgesloten. Hoe kan ik deze alsnog annuleren?

Mocht je binnen 14 dagen na het afsluiten van je verzekering willen annuleren, neem dan contact met ons op via support@swift.online met de e-mail adres waarmee je de verzekering hebt afgesloten. Je annulering wordt meteen in behandeling genomen. Mocht de eerste premie al zijn afgeschreven, dan wordt dit bedrag binnen 14 dagen teruggestort.

Schade

Schademelden

Hoe kan ik mijn schade melden?

Je kunt schade melden door het algemene schadeformulier in te vullen en deze op te sturen naar onze ondersteuningsteam via claims@swift.online. Klik hier voor het schadeformulier.

Waar kan ik het schadeformulier vinden?

Klik hier voor het algemene schadeformulier.

Wat moet ik doen bij schade?

Bij schade vul je het algemene schadeformulier in en mail je dit naar claims@swift.online.

Wat is mijn eigen risico?

Een aantal van onze verzekeringen hebben een eigen risico. Dat betekent dat je bij schade een klein bedrag zelf betaalt. Daardoor kunnen we de premie zo laag mogelijk houden. Het eigen risico verschilt per verzekering. Wil je weten hoeveel dat is in jouw specifieke geval? Je kunt dat makkelijk terugvinden in onze voorwaarden. Die staan in je digitale Verzekeringsmap onder het kopje ‘Voorwaarden’ of onderaan de informatiepagina van jouw verzekering.

Mijn schade is afgewezen, maar daar wil ik meer uitleg over. Wat kan ik het beste doen?

Wil je meer informatie over de afwijzing? Dan kun je contact opnemen met ons ondersteuningsteam via claims@swift.online. Laat ons weten om welke verzekering het gaat, het polisnummer en je contactgegevens (voor- en achternaam en je geboortedatum).

Wat gebeurt er nadat ik mijn schade heb gemeld?

Nadat je een schade hebt gemeld, ontvang je een e-mail met alle meldingsgegevens. De schadebehandelaar zal je melding in behandeling nemen. Afhankelijk van de grootte van de schade zal er wel of geen expert ingeschakeld worden. Als er een expert moet komen, zal er een afspraak gemaakt worden en hier gaat altijd wat tijd over heen. Schades verwerken wij snel en je ontvangt direct een terugkoppeling.

Wie verwerkt mijn schademelding?

De schades worden verwerkt door RISK. Ze doen dat namens de volmachtgevers (verzekeraars zoals Nationale-Nederlanden, a.s.r. en Reaal).

Schade afhandelingsproces

Wanneer ontvang ik de vergoeding?

Na het beoordelen en het afronden van het schadedossier berichten wij jou of en welke vergoeding er zal zijn. Na het versturen van dit bericht wordt de schade binnen 10 werkdagen uitgekeerd.

Hoe ziet de schade-afhandelingsproces er uit?

Het is een stuk gemakkelijker om het schadeproces te doorlopen als je weet wat je kan verwachten. Hoewel verschillende soorten schademeldingen op andere manieren afgehandeld worden, doorlopen de meeste Swift.Online meldingen de volgende stappen:
STAP 1: JE SCHADE MELDEN - Wanneer je een schade meldt krijg je een schadenummer waardoor je de status van je schadeafhandeling kan volgen. De afhandeling wordt uitgevoerd door RISK.
STAP 2: SCHADEMELDING ONDERZOEKEN - Mogelijk moet RISK de details van de schade nader onderzoeken. Indien dit het geval is, zal een van de RISK schade-experts het proces uitleggen, antwoord geven op jouw vragen.
STAP 3: SCHADE VASTSTELLEN - Een expert zal de schade beoordelen, vaststellen wat er gerepareerd of vervangen moet worden en een inschatting van de kosten maken.
STAP 4: BEOORDELING INSCHATTING- Wanneer je de inschatting hebt ontvangen zal de schadebehandelaar met jou bespreken hoeveel er uitgekeerd zal worden op basis van de polisartikelen, voorwaarden en dekking.
STAP 5: AFHANDELING SCHADE - de schadebehandelaar kan zorgdragen voor betaling toegekende uitkeringen en al jouw vragen beantwoorden.

Ik heb een schade gemeld. Hoe lang duurt het voordat de schade is afgehandeld?

Hier is geen vaste termijn voor. Afhankelijk van de grootte van de schade zal er wel of geen expert ingeschakeld worden. Als er een expert moet komen, zal er een afspraak gemaakt worden en hier gaat altijd wat tijd over heen. Schades verwerken wij snel en je ontvangt direct een terugkoppeling.

Status claim

Hoe kan ik de voortgang van mijn schade  achterhalen?

Mocht je willen weten hoe het zit met de voortgang van je schade  neem dan gerust contact met ons op via claims@swift.online. Laat ons weten om welke verzekering het gaat, het polisnummer en je contactgegevens (voor- en achternaam en je geboortedatum).

Ik heb een schade gemeld, maar nog niets gehoord. Wat kan ik nu doen?

Dat is vervelend! Misschien zijn er nog openstaande actiepunten die jij of het schadeafhandelingsteam moet afhandelen. Neem gerust contact met ons op via claims@swift.online, wij zullen de voortgang van je schade achterhalen en dit aan je terugkoppelen. Vrmeld daarbij je verzekering, het polisnummer en je contactgegevens (voor- en achternaam en je geboortedatum).

Documents

Waar vind ik mijn polisblad?

Je polisblad kan je terug vinden in de Swift.Online app. Via de home functie kun je in een oogopslag al je gevens zien.

Waar vind ik de voorwaarden van mijn verzekeringen?

Je voorwaarden staan op jouw persoonelijke account in de Swift.Online app. Klik op het home functie, klik vervolgens op je polis. In het tabblad ''documenten'' kun je dan je polis voorwaarde in PDF-format vinden.

Over verzekeringen

Inboedelverzekering

Wat is een inboedelverzekering en wat wordt gedekt?

Een inboedelverzekering verzekert verlies van of schade aan je inboedel. Onder inboedel verstaan we alle roerende zaken in je huis. Sommige inboedelverzekeringen verzekeren ook je spullen als je deze meeneemt buitenshuis zoals bijvoorbeeld je laptop. Inboedel zijn spullen die niet vastzitten aan je huis zoals:

  •  Meubels;
  •  Sieraden;
  •  Schilderijen;
  •  Audiovisuele-en muziekapparatuur;
  •  Instrumenten;
  •  Verzamelingen.

Een gemiddelde inboedelverzekering biedt dekking tegen verlies of schade door:

  • Diefstal;
  • Inbraak;
  • Gewelddadige overvallen;
  • Brand;
  • Storm;
  • Waterlekkage;
  • Blikseminslag;
  • Verzakking;
  • Explosies;
  • Verschroeiing en smelten.

Wat valt niet onder de inboedelverzekering?

De inboedelverzekering dekt meestal geen schade die het gevolg is van:

  • opzet;
  • grove nalatigheid;
  • gebreken of achterstallig onderhoud;
  • doelbewust handelen;
  • oorlogshandelingen en kernreacties;
  • natuurrampen zoals aardbevingen, vulkaanuitbarstingen of overstromingen.

Hoe wordt de premie voor mijn inboedelverzekering bepaald?

Bij het berekenen van de premie van je inboedelverzekering kijken we naar je persoonlijke gegevens, zoals je leeftijd en gezinssamenstelling. We houden ook rekening met de kenmerken van je woning, waaronder het type huis, het bouwjaar, de postcode en het type dakbedekking.

Wat is All-Risk verzekering?

Met de All-Risk verzekering zijn de meest voorkomende schades aan je inboedel verzekerd. Denk bijvoorbeeld aan: brandschade, inbraakschade, waterschade en schroei- en smeltschade als gevolg van brand. Naast deze standaard dekking worden bij All Risk ook schades verzekerd die zijn ontstaan door je eigen schuld. Het is wel belangrijk dat deze schade niet met opzet is toegebracht.

Wat is extra uitgebreid?

Extra Uitgebreid is een standaard dekking die ervoor zorgt dat je bent verzekerd tegen de meest voorkomende schades aan je inboedel. Denk bijvoorbeeld aan: brandschade, inbraakschade, waterschade en schroei- en smeltschade als gevolg van brand. Met deze dekking zijn schade door eigen schuld niet gedekt.

Wat zijn de beperkingen en voorwaarden voor een inboedelverzekering?

Hoewel de dekking van de inboedelverzekering vrij uitgebreid is, zul je vaak te maken krijgen met standaard verzekerde bedragen, ofwel een maximale waarde die een verzekeraar uitkeert. Let vooral op de volgende zaken: Persoonlijke sieraden - alleen de standaardbedragen zijn gedekt tegen diefstal. Audiovisuele apparatuur - veel verzekeraars hanteren voor grote steden een maximum uitkeringsbedrag in het geval van diefstal. Contant geld - dekking voor diefstal van contant geld en de waardering van papiergeld is altijd beperkt. Antiek, schilderijen en kunst - worden alleen tegen de dagwaarde verzekerd. De werkelijke waarde is vaak hoger. Het wordt daarom aangeraden om een taxatierapport te laten opstellen door een expert.

Ben ik verzekerd tegen onderverzekering?

Op dit moment ben je niet verzekerd tegen onderverzekering, het is dus belangrijk dat je een bedrag kiest waarbij de waarde van je inboedel voldoende is verzekerd. Voorkom het risico op onderverzekering. Bij onderverzekering is het verzekerd bedrag lager dan de werkelijke waarde van je spullen. Het verzekerd bedrag is het maximale bedrag dat wordt uitgekeerd.

Is mijn inboedel nog wel gedekt als ik niet reageer op het bericht over het verlopen van mijn polis?

Ja, de verzekering zal automatisch doorlopen. Na de verloopdatum kun altijd de verzekering stopzetten.

Waarom verandert mijn premie op het nieuwe adres?

Je premie is afhankelijk van je postcode gebied. Het kan zijn dat je meer of minder premie gaat betalen als je bent verhuisd. Dit heeft te maken met het risico dat de verzekeraar loopt in dat gebied.

Ik ga verhuizen, wat moet ik regelen voor mijn inboedelverzekering?

Wanneer je gaat verhuizen dien je het risico-adres van je huidige inboedelpolis te wijzigen. Er geldt een termijn van drie maanden waarin er sprake kan zijn van een overlappingsperiode. In deze periode is de inboedel zowel op het oude- als het nieuwe adres verzekerd.

Wat gebeurt er na mijn schademelding?

De schade wordt in behandeling genomen door RISK. Mocht er nog aanvullende informatie nodig zijn dan nemen we contact met je op.

Hoe meld ik schade voor de inboedelverzekering?

Door ons een ingevuld schadeformulier te mailen. Voeg hierbij de aankoopbewijzen van de beschadigde goederen.

Is er ingebroken?

Neem contact op met de politie en doe aangifte. Tref eventueel een noodvoorziening als er bijvoorbeeld een raam ingeslagen is.

Opstalverzekering

Wat is een opstalverzekering en wat wordt gedekt?

Een opstalverzekering (ook wel: Woonhuisverzekering) verzekert je huis tegen schade waar je zelf niks aan kunt doen. Een opstalverzekering is verplicht voor iedereen die een koopwoning met hypotheek heeft. De opstalverzekering moet ingaan op de dag dat de woning wordt opgeleverd. Onder opstal verstaan we je huis en alle onroerende goederen die bij het huis horen, zoals: schuurtjes, schuttingen, leidingen, zonnepanelen, centrale verwarming, sanitair. De opstalverzekering dekt schade als gevolg van: brand, storm en inbraak.

Heb ik een eigen risico bij de opstalverzekering?

Dit is afhankelijk van de gekozen polis, als er een eigen risico is, dan staat dit vermeld op het polisblad. In de vergelijking wordt het eigen risico ook getoond.

Ik ga verhuizen en wil mijn nieuwe adres verzekeren en de oude verzekering laten doorlopen, kan dat?

Ja dat kan, je kunt de nieuwe woning naast de bestaande woning verzekeren. Let op dat je het correspondentieadres goed vermeld.

Autoverzekering

Hoeveel schadevrije jaren heb ik beschikbaar?

Dit wordt bijgehouden door een centraal systeem van verzekeraars, namelijk Roy data. Je kunt je schadevrije jaren in de Roy-data opvragen. Wanneer je een verzekering hebt afgesloten bij Swift staat dit vermeld op je polisblad of op de jaarlijkse nota die je ontvangt.

Hoe bouw ik schadevrije jaren op?

Ieder jaar dat jouw autoverzekering verlengd wordt, ontvangt je een extra schadevrij jaar en krijgt je een korting op de premie.

Hoe controleert de verzekeraar mijn opgegeven schadevrije jaren?

Binnen de branche is er een centrale database (Roydata) hier worden de gegevens vastgelegd en overgenomen door verzekeraars.

Wat als het aantal beschikbare schadevrije jaren afwijkt van wat ik heb opgegeven bij het afsluiten?

De verzekeraar controleert het aantal schadevrije jaren in Roydata, mocht dit afwijken van hetgeen opgegeven is bij het afsluiten, wordt dit bij je nagevraagd. Als blijkt dat het aantal schadevrije jaren niet klopt wordt dit aangepast op de polis.

Welke aanvullende dekkingen kan ik afsluiten voor de autoverzekering?

Afhankelijk van het gekozen product worden er aanvullende dekkingen aangeboden. Bijvoorbeeld Pechhulp, Rechtsbijstand, Ongevallenverzekering voor Inzittenden of een Schadeverzekering voor Inzittenden.

Krijg ik mijn polis, voorwaarden en Groene Kaart thuisgestuurd?

Swift doet alles digitaal. Je digitale Verzekeringsmap in de app is je polis en hierin kunt je zelf al je gegevens inzien en aanpassen.Je kunt ook op elk moment zelf een Groene Kaart downloaden en printen.

Waar kan ik de Groene Kaart van mijn auto vinden?

Deze kun je vinden in je digitale Verzekeringsmap in de app.

Waarvoor ben ik verzekerd met de WA-dekking?

Een WA-autoverzekering is wettelijk verplicht en hiermee bent je verzekerd voor schade die je tijdens jouw deelname aan het verkeer toebrengt aan anderen of andermans spullen. Als je ook jouw eigen auto wilt verzekeren tegen schade, dan kun je als aanvullende dekking kiezen voor een Beperkt Casco EXTRA- of Allriskdekking.

In welke landen ben ik verzekerd met mijn Autoverzekering?

Je auto is verzekerd in de landen die op jouw Groene Kaart staan. Die vindt je in jouw digitale Verzekeringsmap.

Mijn auto is niet direct geaccepteerd; heb ik dekking?

Wanneer een verzekering niet direct geaccepteerd wordt, krijgt je hier een mail van. Een acceptant van Swift gaat de aanvraag dan beoordelen. Op dat moment is er geen dekking, je wordt hier via de mail ook over ingelicht.

Ik heb mijn huidige auto verkocht en wil nu een nieuwe verzekering afsluiten, kan dat?

Wanneer je een nieuwe auto hebt gekocht, kan dit worden doorgevoerd. Hierbij kan je gebruik maken van onze opzegservice om de lopende polis bij Swift te beëindigen. Stuur een e-mail naar support@swift.online en vermeld hierbij je situatie + polisnummer, voor en achternaam en je geboorte datum.

Welke betalingsmogelijkheden zijn er?

Standaard wordt er gebruik gemaakt van automatische incasso, hier geef je akkoord voor bij het afsluiten van de polis.

Ik wil een wijziging doorvoeren op de auto of een dekking aanpassen.

Voor een wijziging van je dekking of auto moet er een nieuwe berekening worden gemaakt. Op basis van de nieuwe gegevens komt er een nieuwe vergelijking en kies je het best passende product. Neem hiervoor contact op met de support Specialist via support@swift.online en vermeld hierbij je wijziging + polisnummer, voor en achternaam en je geboorte datum.

Waarom heb ik een brief van de RDW ontvangen waarin staat dat mijn auto afgemeld is.

Dat kan diverse redenen hebben, bijv. een opschorting van de dekking omdat de openstaande premie niet betaald is. Wanneer de openstaande betaling ontvangen is zal de dag erna het kenteken weer aangemeld worden.

Kan ik mijn schadevrije jaren ook gebruiken voor een 2e autoverzekering?

Afhankelijk of een product een 2e gezinsautoregeling heeft kunnen de schadevrije jaren ingezet worden voor een 2e auto.

Wat gebeurt er met mijn schadevrije jaren als ik opzeg?

Deze worden door de verzekeraar doorgegeven aan een centrale partij (Roydata) jouw nieuwe verzekeraar haalt daar het aantal schadevrije jaren weer op.

Wat is de geldigheidsduur van mijn Groene kaart?

De groene kaart is 13 (volledige) maanden geldig vanaf het afsluiten van de polis. Bij de verlenging van de polis ontvang je per mail en in je digitale Verzekeringsmap in de app een nieuwe groene kaart.

Is het voldoende om een groene kaart digitaal bij je te hebben?

In de meeste Europese landen is een digitale groene kaart voldoende.

Waarom krijg ik een nieuwe autoverzekering als ik verhuisd ben?

Vanwege de verhuizing zijn premiebepalende factoren, namelijk een postcode en huisnummer, gewijzigd. Dit kan invloed hebben op de premie.

Autoverzekering (Schade)

Heb je acute hulp nodig of heb je pech?

Bel hiervoor het nummer dat op de groene kaart vermeld staat. Let op, pechhulp is niet standaard meeverzekerd!

Wat gebeurt er als ik een schade claim?

Afhankelijk of het een schuldschade is of niet heeft dit effect op jouw schadevrije jaren en zult je 5 tredes terugvallen.

Ben je betrokken bij een aanrijding?

Vul samen met de tegenpartij een schadeformulier in en zorg dat beide partijen een afdruk in bezit hebben. Maak foto's van de situatie en noteer de gegevens van eventuele getuigen. Stuur het schadeformulier vervolgens naar support@swift.online.

Is er sprake van diefstal?

Doe zo spoedig mogelijk aangifte en meld hierna de schade bij Swift. Zorg voor een overzicht van de ontvreemde goederen en lever deze met aankoopbewijzen aan.

Is het verstandig om de kosten voor eigen rekening te nemen?

Dat is sterk afhankelijk van de bonus malus tabel en de hoogte van de schade. Een advies kan bij Swift opgevraagd worden.

Hoeveel daal ik in schade vrije jaren?

Dat is sterk afhankelijk van de bonus malus tabel en de hoogte van de schade.

Wanneer komt de expert?

Dat kan zijn door de hoogte van het schadebedrag, de oorzaak van de schade of wanneer de behandelaar dit wenselijk acht.

Waar vind ik het Europees Schadeformulier?

Deze kunnen gedownload worden via https://www.risk-direct.nl/wp-content/uploads/2015/03/europees-schadeformulier.pdf.

Zorgverzekering (Algemeen)

Wat is een zorgverzekering?

Een zorgverzekering is een verplichte verzekering die de kosten dekt voor zorg en medicatie. Wanneer je zorg nodig hebt, kun je de kosten vaak voor een groot deel verhalen. Zo kun je onvoorziene kosten opvangen. De zorgverzekering bestaat uit verschillende onderdelen en soorten. Die worden hieronder toegelicht.

Wat is een zorgverzekeraar?

Een zorgverzekeraar betaalt (een deel van) de kosten als je zorg nodig hebt. Bijvoorbeeld de kosten voor de huisarts of een operatie.

Is een zorgverzekering verplicht?

Ja, voor iedereen die verzekerd is voor de Wet langdurige zorg (Wlz). Dat is iedereen die: Rechtmatig in Nederland woont en/of; In Nederland loonbelasting betaald.

Mag ik zelf een zorgverzekeraar kiezen?

Een zorgverzekeraar mag jou niet weigeren voor het basispakket. Er is een acceptatieplicht, ook als je chronisch ziek bent of een handicap hebt. Daardoor is basiszorg voor iedereen toegankelijk. Een zorgverzekeraar mag je wel weigeren voor aanvullende dekkingen of als je een betalingsachterstand hebt.

Wat is het verschil tussen een basisverzekering en een aanvullende verzekering?

  • Basisverzekering. De basisverzekering is verplicht voor iedereen die in Nederland woont of werkt. In de basisdekking zijn de meest voorkomende zorgkosten gedekt. Bijvoorbeeld: medicijnen, een afspraak bij de huisarts of een bezoek aan het ziekenhuis.
  • Aanvullende dekking. Een aanvullende verzekering vergoedt zorg die je niet vanuit de basisdekking vergoed krijgt. Een aanvullende dekking is, in tegenstelling tot de basisdekking, niet verplicht. Bij een aanvullende dekking kan je denken aan kosten voor de tandarts of fysiotherapeut.

Wat is een eigen risico?

Het eigen risico is een bedrag dat je moet betalen als je kosten maakt uit de basisdekking van je zorgverzekering. Jaarlijks wordt de hoogte van het bedrag vastgesteld door de overheid. In 2021 is dit €385,-.

Wat voor polissen zijn er voor zorgverzekeringen?

  • Restitutiepolis. Bij een restitutiepolis kan je zelf kiezen door welke zorgverlener je geholpen wilt worden. De kosten kan je pas na de verleende zorg declareren bij je zorgverzekeraar.
  • Naturapolis. Bij een naturapolis heb je geen vrije keuze van zorgverlener. Je kan alleen terecht bij zorgverleners waar de zorgverzekeraar contracten bij heeft afgesloten. Als je voor een niet-gecontracteerde zorgverlener kiest dan komen de kosten voor eigen rekening.
  • Combinatiepolis. Dit is een combinatie tussen een restitutiepolis en een naturapolis. Bij deze polis heb je een vrije keuze voor zorgverleners. Een deel van de kosten worden rechtstreeks vergoed door de zorgverzekeraar en het andere deel kan je declareren.

Wat is het verschil tussen eigen risico en eigen bijdrage?

Het verplichte eigen risico geldt voor de meeste zorg in het basispakket. Voor sommige zorg wordt een eigen bijdrage gevraagd. Dit kan een vast bedrag zijn of een percentage van de kosten. Bijvoorbeeld voor orthopedische schoenen, hoortoestellen en ziekenvervoer.

Wie vergelijken we?

Wij streven ernaar alle aanbieders mee te nemen in onze vergelijkingen. Wekelijks komen er nieuwe aanbieders bij.

Wanneer krijg ik mijn polisblad?

Je ontvangt je polisblad ongeveer twee weken nadat de verzekering is afgesloten. Indien je voor een digitale verzekeraar hebt gekozen, ontvang je de polis per e-mail. Dit neemt minder tijd in beslag. Let goed op postvakken als ‘ongewenst’ en ‘spam’. Het kan voorkomen dat je een e-mail hier binnen krijgt.

Wanneer krijg ik mijn zorgpas?

In de meeste gevallen ontvang je een nieuwe zorgpas halverwege januari.

Mag een zorgverzekeraar mij weigeren?

Voor de basisverzekering is een zorgverzekeraar volgens de Zorgverzekeringswet verplicht om iedereen te accepteren. Voor een aanvullende verzekering mag de zorgverzekeraar je wel weigeren. Ter controle kan je daarom een extra vragenlijst krijgen.

Moet het hele gezin bij dezelfde zorgverzekeraar verzekerd zijn?

Nee, het is belangrijker dat de polis goed aansluit bij de specifieke wensen. Er kan per persoon verschil zijn in de benodigde zorg. Kinderen onder de 18 jaar moeten mee verzekerd worden bij (een van) de ouder(s).

Tot welke datum kan ik mijn oude zorgverzekering opzeggen?

De zorgverzekering bij jouw vorige zorgverzekeraar moet voor 31 december opgezegd zijn. Als je overstapt naar een nieuwe zorgverzekeraar, wordt je oude zorgverzekering automatisch beëindigd.

Zorgverzekering (Wijzigen)

Wanneer kan ik van zorgverzekering wisselen?

Elk jaar mag je van zorgverzekering en zorgverzekeraar wisselen. Sommige wijzigingen mogen tussentijds aangebracht worden op jouw zorgverzekering.

Als ik niks doe, verandert er dan ook niks?

Je zorgverzekeraar kan ieder jaar het pakket wijzigen. Naast de premie kan ook de inhoud van je aanvullende zorgverzekering anders zijn dan voorheen. Ook kunnen de contracten met zorgverleners wisselen.

Kan ik mijn nieuwe zorgverzekering nog opzeggen?

Na het online afsluiten van een zorgverzekering heb je een wettelijke bedenktijd van 14 dagen, nadat je de polis thuis hebt ontvangen. Let er wel op dat je wettelijk verplicht bent om een zorgverzekering te hebben.

Wie zegt mijn oude verzekering op?

Als je uiterlijk 31 december van zorgverzekeraar overstapt, hoef je zelf je zorgverzekering niet op te zeggen. Dit doet de overstapservice van de nieuwe verzekeraar dan voor je. Stap je vlak voor 31 december over? Stuur dan voor de zekerheid ook een e-mail of aangetekende brief naar je oude verzekeraar om op te zeggen.

Ik heb een verkeerde zorgverzekering afgesloten, kan ik nog annuleren?

Je hebt na het afsluiten van een zorgverzekering 14 dagen wettelijke bedenktijd waarin je gratis kan annuleren.

Kan ik mijn aangevraagde verzekering nog aanpassen?

Het is mogelijk om een dekking aan te passen nadat het is aangevraagd. Let op, dit kan tot 14 dagen na het aanvragen van de zorgverzekering. Hierna is het niet meer mogelijk.

Hoe stap ik over van zorgverzekeraar?

Vul de zorgvergelijker in en stap eenvoudig over. Binnen een paar dagen krijg je bericht van je nieuwe zorgverzekeraar. Zij zeggen je huidige verzekering voor je op. Let op: overstappen na 1 januari kan alleen als je zelf je oude zorgverzekering voor 31 december opzegt. Je kan tot en met 31 januari een nieuwe zorgverzekering afsluiten. Je nieuwe zorgverzekering gaat dan met terugwerkende kracht vanaf 1 januari in.

Zorgverzekering (Betaling)

Wat te doen bij een betalingsachterstand?

Een zorgverzekering is wettelijk verplicht. Indien het niet lukt om de premie tijdig te betalen blijf je verzekerd voor de basisdekking. Over het algemeen stopt de aanvullende dekking nadat de premie 2 maanden niet is betaald (dit kan per verzekeraar verschillen).

Indien je na 6 maanden de premie van je zorgverzekering niet hebt betaald, wordt je door de verzekeraar aangemeld bij het CAK (Centraal Administratie Kantoor van de overheid). Dan heb je te maken met het volgende:

  • Een hogere premie;
  • De premie wordt geïncasseerd door beslag te leggen op je loon, uitkering of pensioen;
  • Je moet nog steeds de achterstand bij je zorgverzekeraar terugbetalen.

Zorgverzekering (Dekking)

Waar moet je op letten?

Ondanks dat je goed moet letten op de premie van je zorgverzekering is dit niet het belangrijkste. Het belangrijkste is dat je zorgverzekering bij je wensen aansluit.

Vergoedt de zorgverzekeraar medische kosten op vakantie?

Heb je in het buitenland met spoed hulp nodig, dan dekt je basisverzekering dat. In het buitenland heb je dekking tot maximaal het in Nederland geldende tarief. Ga je op vakantie naar een land waar de kosten hoger zijn, dan kan je het beste een aanvullende zorgverzekering of een reisverzekering afsluiten.

Hoe weet een zorgaanbieder in het buitenland dat ik verzekerd ben?

Neem de European Health Insurance Card (EHIC) altijd mee als je naar het buitenland gaat. Daarmee heb je recht op noodzakelijke medische zorg als je in het buitenland bent. De pas is geldig in de volgende landen: Australië, België, Cyprus (Griekse deel), Bulgarije, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Groot-Brittannië, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Malta, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Zweden, Zwitserland. Je pas is persoonsgebonden en zit vaak op de achterkant van je zorgpas. Heb je dit niet, vraag hem dan aan bij je zorgverzekeraar of op ehic.nl.

Worden alle medicijnen vergoed door de basisverzekering?

De meeste medicijnen die een arts voorschrijft worden vergoed. Welke medicijnen vergoed worden, is vastgesteld in het Geneesmiddelenvergoedingssysteem (GVS). Het eigen risico geldt ook voor medicijnen. Voor sommige medicijnen geldt ook een eigen bijdrage. De maximale eigen bijdrage is sinds 2019 vastgesteld op € 250,- per jaar.

Zorgverzekering (Besparen)

Hoe bespaar ik op mijn zorgverzekering?

Maak ieder jaar opnieuw een vergelijking via onze App. Ook kan je kiezen voor een hoger eigen risico zodat je premie lager wordt. Bewaar het bespaarde geld zodat je een eigen risico kan betalen als je toch zorg nodig hebt. In sommige gevallen kan het goedkoper zijn om de premie per jaar te betalen.

Is een collectieve verzekering goedkoper?

Soms is een collectieve zorgverzekering voordeliger, maar meestal niet. Een zorgverzekering zonder collectiviteit die beter bij je past, kan toch een lagere premie hebben. Vergelijk daarom ieder jaar alle aanbiedingen van zorgverzekeraars.

Zorgverzekering (Overig)

Krijg ik zorgtoeslag?

Zorgtoeslag is afhankelijk van je inkomen en wordt betaald door de Belastingdienst. Op de website van de Belastingdienst lees je meer over de voorwaarden en regels.

Betaal ik een inkomensafhankelijke bijdrage?

Je werkgever draagt een bijdrage af aan de Belastingdienst, daar hoef je niks voor te doen. Als zzp’er of freelancer moet je het wel zelf regelen via een aanslag van de Belastingdienst.

Account gegevens

Gegevens aanpassen

Ik ga verhuizen/ Ik ben verhuisd. Hoe kan ik dit doorgeven?

De adreswijziging kan gevolgen hebben voor de dekking en de premie. In het geval je het thuisadres voor de polis wilt wijzigen/aanpassen, neem dan contact met ons op via support@swift.online. Vermeld in de email je polisnummer, voor en achternaam en geboortedatum (ter identificatie) en het nieuwe thuisadres.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?

Gebruik de App functie - "wachtwoord vergeten" om je wachtwoord opnieuw in te stellen. Je kunt dit doen op het inlogscherm van de app. Er wordt binnen een aantal minuten een unieke code gestuurd naar je e-mailadres waarmee je het wachtwoord kunt veranderen.

Ik heb geen email ontvangen om mijn wachtwoord opnieuw in te stellen. Wat nu?

Er is een kans dat de mail in de SPAM-map is beland. Mocht de email ook daar niet te vinden zijn, probeer dan nogmaals de functie 'wachtwoord vergeten' of neem contact met ons op via support@swift.online. Vermeld in de email je polisnummer, voor en achternaam en geboortedatum (ter identificatie).

Hoe kan ik mijn wachtwoord veranderen?

Als je ingelogd bent kun je het wachtwoord wijzigen in de App onder Gebruikersprofiel. Om het wachtwoord te wijzigen moet je je huidige wachtwoord weten. Mocht je je wachtwoord vergeten zijn dan kun je via 'wachtwoord vergeten' op het inlogscherm van de app een nieuw wachtwoord aanvragen.

Ik wil mijn persoonlijke gegevens bijwerken. Hoe kan ik dat doen?

Je kunt je e-mailadres aanpassen in de App in het gebruikersprofielscherm. Mocht je andere persoonsgegevens willen wijzigen/aanpassen, zoals naam, tussenvoegsels, achternaam, geboortedatum, geslacht, IBAN, gezinssituatie of adres, stuur dan een mail naar support@swift.online. Vermeld in de email je polisnummer, voor en achternaam en geboortedatum (ter identificatie).

Mijn emailadres is niet langer in gebruik. Wat nu?

Wanneer je ingelogd bent kun je je e-mailadres makkelijk aanpassen via het gebruikersscherm. Indien inloggen niet lukt, is het verstandig om contact op te nemen met het support team van Swift.Online via support@swift.online. Vermeld ter identificatie je polisnummer, voor en achternaam en geboortedatum.

Hoe kan ik mijn e-mailadres veranderen?

Je kunt je e-mailadres eenvoudig aanpassen door in te loggen in de app. Open het gebruikersprofiel scherm, klik vervolgens op 'profiel aanpassen'. Nu kun je een nieuwe e-mailadres intoetsen. Vergeet vervolgens niet om de wijzigingen op te slaan. Mocht het niet lukken met inloggen of je email wijzigen neem dan gerust contact met ons op via support@swift.online. Vermeld hierbij je polisnummer, je volledige naam en geboortedatum ter identificatie.

Ik zie dat ik een fout heb gemaakt tijdens het afsluiten een verzekering. Wat nu?

Je kunt dit eenvoudig herstellen. Vaak is het wel zo dat het aanpassen van gegevens invloed kan hebben op de premie. Neem contact op met support@swift.online om je gegevens aan te passen. Mocht dit invloed hebben op je premie dan krijg je dat natuurlijk van ons te horen. Vermeld hierbij je volledige naam, geboortedatum en polisnummer.

Hoe kan ik mijn eigen IBAN/rekeningnummer wijzigen?

Dit doe je door een email te sturen naar support@swift.online.

Ik wil mijn account verwijderen, hoe doe ik dat?

Neem hiervoor contact op met ons via support@swift.online. Wij verwijderen je persoonsgegevens maximaal 30 dagen nadat we je verzoek in behandeling hebben genomen. We sturen je een bevestiging per mail.

Ik kan niet inloggen?

Ik kan niet inloggen, wat nu?

Om in te kunnen loggen heb je een correct emailadres en wachtwword nodig. Mocht het toch niet lukken neem dan contact met ons op via support@swift.online.

Waarom lukt het mij niet om in te loggen?

Om in te kunnen loggen heb je een correct emailadres en wachtwword nodig. Mocht het toch niet lukken neem dan contact met ons op via support@swift.online.

Overige

Klachten en suggesties

Overige vragen?

Als je vraag hier niet tussen staat, neem dan gerust contact met ons op via support@swift.online.

Spaces Vijzelstraat, Vijzelstraat 68
1017HL Amsterdam
The Netherlands

support@swift.online

Algemene Voorwaarden
Privacybeleid
Cookiebeleid
FAQ


Copyright © 2020 Swift.Online B.V. Alle rechten voorbehouden.

AFM Nummer: 12012535
Kifid nr: 300.008506